Elektronická dopravní kancelář
Dopravní kancelář je klíčová aplikace pro řízení vlakové dopravy na místní úrovni. Jedná se o jednopočítačovou aplikaci, která je součástí interního systému manažera železniční infrastruktury. Je určena pro pracoviště výpravčího, kde tvoří primární zdroj informací o jízdě vlaků.
Nejdůležitější přínosy
- Kompletní náhrada papírové dopravní dokumentace za elektronickou
- Rychlý zápis informací o jízdě vlaků a vývoji vlakové dopravy
- Snadné vybavení vlaku písemnými rozkazy s informací o mimořádnostech v jízdě
- Podpora pro pracovní postupy za běžného provozu i při mimořádných stavech
- Okamžitý zápis informací a jejich automatické odeslání ostatním pracovištím (sousední stanice, dispečerský aparát…)
- Odpadá nutnost potenciálně chybové telefonické komunikace
- Zvyšuje bezpečnost řízení vlakové dopravy
Při konkrétním nasazení je aplikace plně v souladu s požadavky a s národními předpisy uživatelské organizace.
Speciální funkce
- Automatický příjem směnového plánu z centrálního informačního systému
- Automatický příjem změn GVD
- Automatická archivace dokumentů a bezpečné zálohování dat
- Všestranné zabezpečení aplikace i dat pro bezpečné a dokladovatelné vedení dopravní dokumentace (automatické online zálohování)
- Speciální funkce pro dopravce – alternativní způsob pořízení a odeslání zprávy „Vlak je připraven ke vstupu na infrastrukturu“ (dle standardu TAF TSI)
- Automatická komunikace se sousední stanicí i s okolními systémy, např. ISOŘ CDS, ISOŘ ŘVD
Podle potřeby lze do aplikace integrovat možnost komunikace na bázi IP telefonie s využitím sítě GSM-R pro přímou datovou a hlasovou komunikaci mezi stanicemi, hnacími vozidly a dispečinkem.