LinkedIn

Na počátku června jsme se rozhodli v naší firmě finančně podpořit jízdu mimořádného rychlíku na trase z Olomouce do Brna, který byl veden 5. června parní lokomotivou 464.202 „Rosnička“. Trasa zvláštního vlaku  do Brna  nebyla zvolena náhodou. Vedla po trati, kde tato lokomotiva  v šedesátých letech minulého století sloužila v každodenním provozu v osobní a rychlíkové dopravě. Tuto propagační jízdu pro příznivce železnice zorganizovala nadace „Okřídlené kolo“, která pomáhá  zachování  unikátních železničních historických vozidel a připravuje otevření Železničního muzea v Olomouci v letošním roce. Jednalo se o jednu z posledních jízd s touto legendární parní zelenou lokomotivou z olomouckého depa a účastníkům přinášela jedinečný zážitek ohňostrojů nad Špilberkem v rámci každoročního festivalu zábavy „Brno – město uprostřed Evropy“ a noční jízdu zpět.

„Rosnička“, která byla v roce 1956 vyrobena ve Škodě Plzeň, v muzejním provozu v Olomouci slouží a dělá radost malým i velkým příznivcům klasické železnice již bezmála 15 let. Bohužel 3. 7. 2009  končí lhůty způsobilosti  jejího provozu a na nákladnou opravu zatím nemají prostředky ani České dráhy, ani vlastník, Národní technické muzeum. Je proto nejisté, zda a kdy se tato lokomotiva vrátí z přítmí muzejní haly aktivně zpět do čela vlaků před zraky železničních nadšenců.

Cílem této propagační jízdy bylo, kromě snahy získat finanční prostředky na opravu lokomotivy, ukázat, že pára má i dnes dost síly na to, aby rychlíkový spoj se ctí odvezla a rychlostí mohla konkurovat moderním lokomotivám. Celá akce se setkala s velkým ohlasem veřejnosti a lokomotiva se těšila jak v místě nástupu v Olomouci, na celé trase jízdy a i v cílové stanici v Brně velké pozornosti účastníků jízdy či náhodných přihlížejících.